Over ons

Ons Verhaal

Hallo, wij zijn Happy Monkey en dit is het stukje waarin we je vertellen hoe geweldig we zijn. Oké, dat zullen we waarschijnlijk niet doen omdat niemand van een opschepper houdt, maar we zullen uitleggen hoe we in zeer korte tijd een lange weg hebben afgelegd en waarom onze smoothies jou, je kinderen en het milieu een stuk beter zullen laten voelen. En je moet toegeven dat dat meer dan een beetje geweldig is.

 

Waar het allemaal begon

Happy Monkey werd geboren in 2009 toen twee vrienden met meer dan 40 jaar ervaring in het runnen van Britse voedingsbedrijven besloten dat ze heel graag hun dagelijkse baan wilden opzeggen en in plaats daarvan iets minder saais wilden gaan doen. Dat “iets” was Happy Monkey, en vanaf het begin was ons doel om smoothies voor kinderen te maken met 100% fruit die tellen als 1 van je 2 stuks fruit per dag en tegelijkertijd het milieu ten goede komen.

 

De makkelijke keuze

Het eerste wat we deden was twee heerlijke smaken creëren,namelijk sinaasappel & mango en aardbei & banaan – zonder toegevoegde suikers, zonder zoetstoffen, zonder conserveringsmiddelen, zonder stukjes en 100% puur fruit. Elk pakje bevat een volle portie fruit en heeft het ideale formaat voor een broodtrommel. Dat laatste heeft misschien geen gezondheidsvoordelen, maar het is handig voor ouders om te weten, wanneer ze zich afvragen wat ze elke dag in de broodtrommel van hun kinderen moeten doen.

 

Duurzaamheid

Wat het milieu betreft, als je onze bekroonde verpakking bekijkt (daarover later meer), zul je zien dat we het Rainforest Alliance Certified-zegel hebben. Door onze krachten te bundelen met Rainforest Alliance hebben we ervoor gezorgd dat al onze bananen op een ecologisch duurzame manier worden geteeld en dat eerlijke lonen worden betaald aan de arbeiders, zodat ze kunnen genieten van betere levensomstandigheden, huisvesting, medische zorg voor hen en hun gezinsleden plus gratis onderwijs voor hun kinderen. Onze bananen komen uit Ecuador, de thuisbasis van de Galapagos-eilanden en het zeer smakelijke gerecht ceviche, en als je meer wilt weten over het geweldige werk van Rainforest Alliance, kijk ook eens op hun website!

 

Onwrikbaar geloof

Dus met de gezondheidsvoordelen en het milieu is het allemaal goed geregeld, nu was de volgende stap om de drankjes bij het grote publiek te krijgen. Hoe moeilijk kan het zijn, vroegen we ons af? Extreem moeilijk was het antwoord. Vooral als niemand je naam kent. Dus gewapend met een onwrikbaar geloof in ons merk en onze drankjes, wilden we ervoor zorgen dat genoeg mensen onze naam leren kennen- niet onze echte namen, want die zijn heel gewoon, meer Happy Monkey - en ondanks de kleine kwestie van een wereldwijde recessie, vrijwel geen marketingbudget en een zeer stevige tegenstand op de afdeling kindersmoothies, heeft het bedrijf zelfs jaar na jaar omzetstijging laten zien.

Partners

We maken niet alleen gezonde drankjes voor kinderen, we houden er ook van om kinderen aan te moedigen om actief te worden, zowel lichamelijk als geestelijk, door samen te werken met bedrijven die onze eigen waarden weerspiegelen, wat allemaal deel uitmaakt van ons vaste geloof in gezonde lichamen en gezonde geesten!

In de loop der jaren heeft Happy Monkey Drinks evenementen in Engeland gesponsord zoals een babydisco gehouden door de jongens van Big Fish Little Fish, Fit for Sport in samenwerking met Britse Olympiërs en lokale sportgroepen, evenals steun verleend aan liefdadigheidsraces die worden gehouden door onder meer Great Ormond Street Hospital en Wild Futures. We hebben ook genoten van een enorm succesvolle samenwerking met Scholastic als sponsors van de Lollies, waardoor kinderen toegang krijgen tot boeken en een passie voor lezen ontwikkelen.

Happy Monkey blijft de apentrotse sponsor van het SMiLE-muziekfestival ter ondersteuning van de Smile of Arran Trust, terwijl we blijven samenwerken met vele andere geweldige mensen, waaronder BBC Children In Need, The Beano (met een aantal enorm populaire on-pack samenwerkingen), Circus Starr en Bliss

We hebben een lange en succesvolle relatie met Spartan UK Races als de officiële hydratatiepartner van Spartan Kids. Deze fantastische evenementen moedigen kinderen aan om zichzelf uit te dagen in een leuke, veilige en familiare omgeving. Uitdagingen omvatten het overwinnen van een reeks hindernisbaanraces - variërend van 800 m tot 3,2 km - die speciaal zijn ontworpen om kinderen (4-14 jaar) naar buiten te krijgen, zich voldaan te voelen en plezier te hebben. Ze rennen, springen en ploeteren zich een weg door obstakels, net als de volwassenen, en aan het einde krijgen ze een medaille en natuurlijk allemaal een overheerlijke Happy Monkey Smoothie!

Prijswinnend

Hoewel wij onze drankjes natuurlijk geweldig vinden, zijn we vooral blij om te horen dat jij dat ook vindt! Zo lekker zelfs dat we de afgelopen jaren zelfs prijzen geonnen hebben, waaronder Best Children’s Drink voor maar liefst 14 opeenvolgende jaren in de prestigieuze Loved By Parents Awards.

Terwijl we ook nog 9 opeenvolgende jaren de hoofdprijs in de categorie kinderdranken hebben gewonnen, zoals gestemd door kinderen in de Loved By Children Awards. Het bewijs dat kinderen en ouders dol zijn op Happy Monkey Drinks!

Zo, ons verhaal tot nu toe... niet zo fantastisch als het daadwerkelijk drinken van een Happy Monkey-drankje, maar ook niet zo erg als dubbele een proefwerk op maandagochtend. Als je commentaar wilt geven op ons verhaal of je eigen verhaal aan ons verhaal wilt toevoegen, neem dan contact met ons op via (e-mail info@happymonkeydrinks.nl) of via onze Facebook-, TikTok- of Instagram pagina’s.